Nowy projekt współpracy
W dniu 20.06.2022 r w Urzędzie Marszałkowskim w Gdańsku została podpisana umowa na projekt współpracy pt. „Sieć edukacyjnych gier terenowych i szlaków geocachingowych” (akronim projektu: SEGTiSG) będąca przedmiotem wniosku o przyznanie pomocy w ramach działania 19.3 „Przygotowanie i realizacja działań w zakresie współpracy z lokalną grupą działania objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020” Całość zadania to 420 867,81 zł. Partnerami projektu są:
- Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Ziemi Człuchowskiej, (woj. pomorskie).
- Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Kraina Trzech Rzek, (woj. wielkopolskie).
- Lokalna Grupa Działania „Z Nami Warto” (woj. wielkopolskie).
- Lokalna Grupa Działania „Dolina rzeki Grabi” (woj. łódzkie).
- Stowarzyszenie Kraina Drwęcy i Pasłęki, (woj. warmińsko-mazurskie).
- Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Dolina Raby” (woj. małopolskie).
- Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Kraina Dinozaurów” (woj. opolskie).
Celem Projektu jest rozwój turystyki aktywnej i rekreacji, a także podniesienie atrakcyjności turystycznej i promocja obszarów działania Partnerów poprzez opracowanie i stworzenie sieci questów i geoskrytek, gier terenowych oraz organizację wizyty studyjnej.
Zadania naszej LGD KD to:
- organizacja jednodniowego spotkania warsztatowego dla liderów gminnych dotyczących zasad tworzenia gier terenowych,
- opracowanie gier terenowych w wersji papierowej i elektronicznej,
- zmodernizowanie istniejących questów w wersji papierowej i elektronicznej,
- zamieszczenie questów w Ogólnopolskiej Aplikacji Mobilnej,
- opracowanie gry terenowej dla dorosłych dotyczącej zasobów leśnych,
- przygotowanie drewniaczków PGW – Polish Wood Geocoin – pamiątkowe kolekcjonerskie woodcoiny,
- opracowanie i druk ulotek promujących gry terenowe,
- organizacja eventów promujących questy wśród mieszkańców,
- udział w podróży studyjnej
W imieniu naszego stowarzyszenia umowę na realizację zadania podpisały :
Karina Mrozek – wiceprezes i Agnieszka Hurnik – skarbik zarządu.