Cele i przedsięwzięcia
Cele LGD Kraina Dinozaurów na lata 2008-2015
ich wskaźniki i sposoby mierzenia
Cele ogólne | Wskaźniki oddziaływania | Cele szczegółowe | Wskaźniki rezultatu | Przedsięwzięcia | Wskaźniki produktu |
Cel ogólny A
AKTYWNE, ZINTEGROWANE I INNOWACYJNE SPOŁECZEŃSTWO, ZACHOWUJĄCE LOKALNE TRADYCJE | 1.Wzrost liczby osób biorących udział w wyborach samorządowych o 1%
| Cel szczegółowy A1
Wzrost integracji lokalnej oraz zróżnicowania i rozwoju gospodarczego z wykorzystaniem lokalnych zasobów | 1.Wzrost liczby osób biorących udział w spotkaniach na terenie LGD o 3%
2.Wzrost liczby osób znających działalność LGD o 30%
3.Wzrost liczby jednostek włączających się w działalność LGD o 100%
4.Wzrost odsetka mieszkańców deklarujących korzystanie z nowopowstałych lub zmodernizowanych obiektów kultury, turystyki i rekreacji oraz usług turystycznych o 80%
5.Wzrost odsetka mieszkańców pozytywnie oceniających rozwój przedsiębiorczości na obszarze LSR o 50%
6. 200 złożonych wniosków o wsparcie w ramach programu LEADER
| A.1.1. Tworzenie warunków do aktywnego i ciekawego spędzania czasu
| 1. 5 doposażonych zespołów
2. 27 zorganizowanych wydarzeń kulturalnych lub sportowych
3. 5 000 osób uczestniczących w wydarzeniach organizowanych lub współorganizowanych przez LGD |
A.1.2. Poprawa i budowa infrastruktury lokalnej do spędzania wolnego czasu
|
1. 25 obiektów społeczno-kulturalnych infrastruktury lokalnej zostanie wybudowanych lub odnowionych lub doposażonych 2. 8 obiektów sportowo-rekreacyjnych infrastruktury lokalnej zostanie wybudowanych lub odnowionych lub doposażonych 3. 5 obiektów sakralnych dziedzictwa kulturowego zostanie odnowionych lub wyremontowanych | ||||
2. Wzrost liczby osób deklarujących w latach 2010 -2015 wzmocnienie poczucia więzi z miejscem zamieszkania o 30%
| A.1.3. Gromadzenie informacji o lokalnych zasobach
| 1. Powstanie 12 opracowań zawierających informacje o lokalnych zasobach | |||
A.1.4. Tworzenie i rozwój firm oraz świadczenie usług z wykorzystaniem lokalnych zasobów
| 1. 4 doposażone lub utworzone firmy
| ||||
A.1.5 Aktywizacja lokalnych społeczności | 1. 7 badań i analiz dotyczących obszaru działania LGD
2. 27 szkoleń dla mieszkańców obszaru LSR | ||||
Cel ogólny B
ROZWINIĘTA REKREACJA I TURYSTYKA NA TERENIE KRAINY DINOZAURÓW
| 1.Wzrost dochodów gmin członkowskich o 1%
| Cel szczegółowy B1
Wzrost konkurencyjności turystycznej obszaru LGD | 1.Wzrost liczby zarejestrowanych firm lub dostępnych usług turystycznych o 3%
2.Wzrost liczby odwiedzających i turystów o 100%
| B.1.1. popularyzacja obszaru Krainy Dinozaurów | 1. 8 opublikowanych i wydanych materiałów promocyjnych 2. 14 akcji promocyjnych 3. 5 stron internetowych, portali promujących obszar LSR
|
B.1.2. Poprawa jakości usług turystycznych i zapewnienie ich efektywnego wykorzystania | 1. 9 nowych lub ulepszonych usług
2. 6 nowych lub odremontowanych obiektów turystycznych
3. 6 oznakowanych szlaków lub ścieżek
4. 800 przeszkolonych osób
|
Działania planowane do realizacji w ramach przedsięwzięć:
A.1.1. Tworzenie warunków do aktywnego i ciekawego spędzania czasu
- doposażenie zespołów artystycznych
- organizacja festynów, zawodów sportowych, zajęć świetlicowych, konkursów, przeglądów, plenerów malarskich, szkoleń, kursów, warsztatów, jarmarków
A.1.2. Poprawa i budowa infrastruktury lokalnej do spędzania wolnego czasu
- budowa i remont świetlic, obiektów sportowych, placów zabaw, miejsc rekreacji, centrów wiejskich, obiektów sakralnych i historycznych dziedzictwa kulturowego
A.1.3. Gromadzenie informacji o lokalnych zasobach
- tworzenie baz danych i opracowań o posiadanych zasobach historycznych, przyrodniczych, kulturalnych
A.1.4. Tworzenie i rozwój firm oraz świadczenie usług z wykorzystaniem lokalnych zasobów
- tworzenie i doposażenie firm, punktów usługowych, poprawa jakości świadczonych usług dla ludności
A.1.5 Aktywizacja lokalnych społeczności
- inwentaryzacje, badania dotyczące całego obszaru LSR
- szkolenia dla beneficjentów, Rady Opiniującej LGD, Zarządu i pracowników LGD
B.1.1. Popularyzacja obszaru Krainy Dinozaurów
- wydawanie folderów, ulotek, map, pocztówek, gadżetów promocyjnych, organizacja i udział w wydarzeniach promocyjnych: festyny, targi… tworzenie stron i portali internetowych dotyczących obszaru objętego LSR
B.1.2. Poprawa jakości usług turystycznych i zapewnienie ich efektywnego wykorzystania
- tworzenie, znakowanie, odrestaurowanie szlaków turystycznych
- tworzenie punktów gastronomicznych, hotelarskich
- zagospodarowanie zbiorników i cieków wodnych
- rewitalizacja budynków zabytkowych oraz innych obiektów tradycyjnej architektury
- pozyskanie i odnowienie sprzętów i obiektów charakterystycznych dla regionu
- zastosowanie proekologicznych rozwiązań do rozwoju dla turystyki
- budowa i remonty przystani kajakowych, miejsc postojowych, parkingów,
- tworzenie i rozwój dostępnych na terenie LGD usług turystycznych
- szkolenia z zakresu tworzenia nowych firm, prowadzenia i rozwoju działalności turystycznej, itp.